Handwerken

Terug naar Activiteiten overzicht

Deze club bestaat uit 2 groepen een groep op de Maandag middag en een op de Donderdag avond

De dames van de Maandagmiddag.

Hallo dames van Farmsum en omgeving.
Wij zijn een gezellig clubje dames die, op de maandag middag van 14.00 tot 16.00 uur, onder het genot van een kopje koffie of thee aan een handwerkje werken of kaartjes maken. Het clubje wordt alleen wat klein. Graag hadden we er een paar dames bij. Leeftijd speelt geen rol. Vindt u het leuk om samen met anderen te breien, borduren, kaartjes te maken of iets heel anders en daarbij actuele zaken te bespreken of over vroeger te kletsen, kom dan eens langs.

Alleen langskomen voor een praatje mag natuurlijk ook.

Ons motto is namelijk: “Hoe meer zielen, hoe meer vreugd”.

De dames van de Donderdag avond

De handwerkclub bestaat ongeveer 27 jaar uit een groep dames die ieder hun eigen handwerk meenemen waar ze op dat moment mee bezig zijn. De club varieert tussen de 12 tot 15 dames die elke donderdagavond van zeven tot tien uur in het Dorpshuis

bij elkaar komen. De handwerkjes bestaan uit breien,haken,borduren,hardanger.3Dkaartjes,poppenkleertjes enz. Er zijn dames uit Farmsum en Delfzijl maar de dames die verhuist zijn o.a.naar Winschoten,Harkstede en Appingedam blijven ook trouw komen. Het leuke van onze club is, dat iets wat de een niet kan, de andere het wel kan, en zo leren we het van elkaar. Het is vrij toegankelijk je hoeft geen lid te worden van de handwerkclub, je betaald 2,25.euro voor de avond die je komt dit bedrag is voor entree plus twee kopjes koffie of thee. Ook de leidster van de handwerkclub is altijd bereid je te helpen ,als je met iets in de knoop raakt, of iets wil leren. Zijn er dames die dit lezen en nieuwsgierig zijn,die kunnen vrijblijvend op donderdagavond langs komen en hun handwerkje meenemen.

tot ziens in het Dorpshuis
m.vr.gr.Corrie Snijder-Passe.